<br>

Dołącz do nas !

ZAREJESTRUJ SIĘ
Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons

Na naszym blogu znajdziecie zestaw infografik oraz praktycznych informacji na temat aktywności fizycznej w chorobie zwyrodnieniowej stawów: bit.ly/2UY76aC

Materiały przygotowane zostały przez Exercise is Medicine Poland w ramach kampanii #BądźAktywny | #GetActive.

Serdecznie polecamy!A set of infographics, guidelines and practical information on the physical activity in osteoarthritis has just been published on our blog: bit.ly/2UY76aC

The resources were prepared by Exercise is Medicine Poland as a part of #GetActive | #BądźAktywny campaign.

Make sure to check them out and share with your patients!
...

Na naszym blogu znajdziecie zestaw infografik oraz praktycznych informacji na temat aktywności fizycznej w chorobie zwyrodnieniowej stawów: https://bit.ly/2UY76aC

Materiały przygotowane zostały przez Exercise is Medicine Poland w ramach kampanii #BądźAktywny | #GetActive. 

Serdecznie polecamy!

3 days ago

Polskie Towarzystwo Medycyny Stylu Życia

Nasz fanpage polubiło już 3000 osób🥳⁣

Serdecznie dziękujemy za to, że jesteście z nami i wspieracie naszą działalność.⁣

Jeśli uważasz, że nasza praca i obecność tutaj są przydatne, zaproś do polubienia naszej strony swoich znajomych. ⁣

Razem mamy szansę dotrzeć znacznie dalej!💚3000 likes on our fanpage!🥳⁣

Thank you for being here with us and supporting our activity!

If you find our work and presence here valuable, do not forget to invite your friends to follow us as well. ⁣

Together we can reach further!💚
...

Nasz fanpage polubiło już 3000 osób🥳⁣
⁣
Serdecznie dziękujemy za to, że jesteście z nami i wspieracie naszą działalność.⁣
⁣
Jeśli uważasz, że nasza praca i obecność tutaj są przydatne, zaproś do polubienia naszej strony swoich znajomych. ⁣
⁣
Razem mamy szansę dotrzeć znacznie dalej!💚

Nadwaga i otyłość wiążą się nie tylko ze znacznie wyższym ryzykiem chorób sercowo-naczyniowych i nowotworów, stanowią one także jeden z najważniejszych czynników ryzyka rozwoju choroby zwyrodnieniowej stawów – jednej z wiodących przyczyn niepełnosprawności na świecie.⁣

Na naszym blogu pojawił się właśnie nowy artykuł: "Stylu życia w prewencji i leczeniu choroby zwyrodnieniowej stawów" przygotowany przez lek. Alicja Baska.⁣

Artykuł stanowi część cyklu #GetActive | #BądźAktywny zainicjowanego przez Exercise is Medicine Poland. ⁣

☑️ Szacuje się że otyłość zwiększa ryzyko choroby zwyrodnieniowej stawu kolanowego nawet pięciokrotnie, nadwaga - dwukrotnie.⁣

☑️ Autorzy meta-analizy z 2007 r. wskazują, że zmniejszenie masy ciała średnio o 10% może przynieść umiarkowane do wysokich efektów klinicznych, konkludując: „aby pacjenci mogli zaobserwować zmniejszenie nasilenia objawów, powinni zostać zmotywowani do redukcji masy ciała o minimum 5% w przeciągu 20 tygodni”. ⁣

☑️ U uczestników jednego z badań odnotowano 50% spadek odczuwania dolegliwości bólowych po redukcji masy ciała wynoszącej około 10%. ⁣

☑️ Warto pamiętać, że związek pomiędzy nadwagą i otyłością a chorobą zwyrodnieniową stawów nie ogranicza się jedynie do czynników mechanicznych. U osób otyłych obserwuje się bowiem także istotnie większe ryzyko rozwinięcia choroby zwyrodnieniowej tych stawów, które nie są w tak oczywisty sposób obciążone – np. rąk. Może mieć to związek z wyższym wydzielaniem cytokin prozapalnych przez tkankę tłuszczową, które promują przewlekły systemowy stan zapalny (meta-inflammation) i zmieniają aktywność enzymów katabolicznych.⁣

☑️ Chociaż długotrwała redukcja masy ciała może być osiągnięta za pomocą samej interwencji dietetycznej, połączenie jej z programem ćwiczeniowym może przyczynić się nie tylko do większych zmian BMI, ale też przynieść liczne dodatkowe korzyści, szczególnie istotne z perspektywy pacjentów z ChZS. Należą do nich między innymi zwiększenie mobilności (ważny czynnik zmniejszający ryzyko niepełnosprawności w konsekwencji progresji choroby), subiektywna poprawa w funkcjonowaniu stawów, zmniejszenie dolegliwości bólowych i wyższa jakość życia. ⁣

☑️ Wyzwaniem równie ważnym, co początkowa utrata masy ciała, jest jej późniejsze utrzymanie. Szacuje się, że wśród wszystkich osób, które odniosły sukces w redukcji masy ciała, połowa „straconych kilogramów” została odzyskana już po roku. Po 3-5 latach większość z nich wraca do wyjściowej masy ciała lub nawet ją przewyższa. ⁣

Więcej: bit.ly/2UuHP9e

___⁣
W ramach cyklu #GetActive | #BądźAktywny Exercise is Medicine będziemy co miesiąc przybliżać inną jednostkę chorobową lub zagadnienie, prezentując rolę aktywności fizycznej i pozostałych filarów MSŻ w profilaktyce i leczeniu. ⁣

Poza dawką wiedzy, gwarantowane mnóstwo praktyki! Zapraszamy do śledzenia Exercise is Medicine na Facebooku, Instagramie i Youtubie. ⁣Excessive weight, especially obesity are well-established risk factors not only for cardiovascular diseases and cancers, but also a leading cause of osteoarthritis (OA) - one of the ten most disabling diseases in developed countries.⁣

☑️ It is estimated that obesity increases risk of knee ostheoarthritis five times, being overweight – twofold. It is recommended to encourage patients to reduce their body weight to experience the symptomatic relief.⁣

☑️ Even though a long-term weight loss can be achieved by dietary intervention alone, combining it with an exercise program was proven to bring additional benefits for OA patients: increased mobility (particularly important for decreasing risk of disability related to the progression of the disease), self-reported improvement in joint function, reduced pain and higher quality of life. ⁣

More on the use of lifestyle medicine in prevention and treatment of osteoarthritis in the latest article by Alicja Baska, MD available on our blog: bit.ly/2UuHP9e

___⁣
The article is a part of the campaign #GetActive | #BądzAktywny initiated by Exercise is Medicine Poland. ⁣

Each month we will discuss a different disease or subject presenting role of physical activity and other lifestyle medicine pillars in prevention and treatment. ⁣

Besides a handful of knowledge, lots of practice guaranteed! Make sure to follow Exercise is Medicine Poland on Facebook, Instagram and Youtube.⁣
...

Nadwaga i otyłość wiążą się nie tylko ze znacznie wyższym ryzykiem chorób sercowo-naczyniowych i nowotworów, stanowią one także jeden z najważniejszych czynników ryzyka rozwoju choroby zwyrodnieniowej stawów – jednej z wiodących przyczyn niepełnosprawności na świecie.⁣
⁣
Na naszym blogu pojawił się właśnie nowy artykuł: Stylu życia w prewencji i leczeniu choroby zwyrodnieniowej stawów przygotowany przez lek. Alicja Baska.⁣
⁣
Artykuł stanowi część cyklu #GetActive | #BądźAktywny zainicjowanego przez Exercise is Medicine Poland. ⁣
⁣
☑️ Szacuje się że otyłość zwiększa ryzyko choroby zwyrodnieniowej stawu kolanowego nawet pięciokrotnie, nadwaga - dwukrotnie.⁣

☑️  Autorzy meta-analizy z 2007 r. wskazują, że zmniejszenie masy ciała średnio o 10% może przynieść umiarkowane do wysokich efektów klinicznych, konkludując: „aby pacjenci mogli zaobserwować zmniejszenie nasilenia objawów, powinni zostać zmotywowani do redukcji masy ciała o minimum 5% w przeciągu 20 tygodni”.  ⁣
⁣
☑️  U uczestników jednego z badań odnotowano 50% spadek odczuwania dolegliwości bólowych po redukcji masy ciała wynoszącej około 10%. ⁣
⁣
☑️  Warto pamiętać, że związek pomiędzy nadwagą i otyłością a chorobą zwyrodnieniową stawów nie ogranicza się jedynie do czynników mechanicznych. U osób otyłych obserwuje się bowiem także istotnie większe ryzyko rozwinięcia choroby zwyrodnieniowej tych stawów, które nie są w tak oczywisty sposób obciążone – np. rąk. Może mieć to związek z wyższym wydzielaniem cytokin prozapalnych przez tkankę tłuszczową, które promują przewlekły systemowy stan zapalny (meta-inflammation) i zmieniają aktywność enzymów katabolicznych.⁣
⁣
☑️ Chociaż długotrwała redukcja masy ciała może być osiągnięta za pomocą samej interwencji dietetycznej, połączenie jej z programem ćwiczeniowym może przyczynić się nie tylko do większych zmian BMI, ale też przynieść liczne dodatkowe korzyści, szczególnie istotne z perspektywy pacjentów z ChZS. Należą do nich między innymi zwiększenie mobilności (ważny czynnik zmniejszający ryzyko niepełnosprawności w konsekwencji progresji choroby), subiektywna poprawa w funkcjonowaniu stawów, zmniejszenie dolegliwości bólowych i wyższa jakość życia. ⁣
⁣
☑️  Wyzwaniem równie ważnym, co początkowa utrata masy ciała, jest jej późniejsze utrzymanie. Szacuje się, że wśród wszystkich osób, które odniosły sukces w redukcji masy ciała, połowa „straconych kilogramów” została odzyskana już po roku. Po 3-5 latach większość z nich wraca do wyjściowej masy ciała lub nawet ją przewyższa. ⁣
⁣
Więcej: https://bit.ly/2UuHP9e ⁣
⁣
___⁣
W ramach cyklu #GetActive | #BądźAktywny  Exercise is Medicine  będziemy co miesiąc przybliżać inną jednostkę chorobową lub zagadnienie, prezentując rolę aktywności fizycznej i pozostałych filarów MSŻ w profilaktyce i leczeniu. ⁣
⁣
Poza dawką wiedzy, gwarantowane mnóstwo praktyki! Zapraszamy do śledzenia Exercise is Medicine na Facebooku, Instagramie i Youtubie. ⁣

1️⃣ Dbając o właściwy styl życia obniżamy ryzyko infekcji oraz ciężkiego przebiegu zakażenia SARS-CoV-2.⁣

2️⃣ Pandemia COVID-19 nie oznacza, że nagle zniknęły inne choroby, w tym zależne od stylu życia, które nadal stanowią wyzwanie dla systemów ochrony zdrowia na całym świecie. ⁣

Czy w czasach pandemii COVID-19 potrzebujemy Medycyny Stylu Życia bardziej niż kiedykolwiek? ⁣

Odpowiedzi na to pytanie szukamy w najnowszym artykule na naszym blogu omawiającym wszystkie filary medycyny stylu życia w kontekście ich wpływu na układ immunologiczny.⁣

☑️ Palenie tytoniu jest najistotniejszym czynnikiem zwiększającym ryzyko ciężkiego przebiegu COVID-19. Ryzyko śmierci jest u osób palących 14 razy wyższe. ⁣

☑️ U astmatyków, którzy spożywali 7 porcji owoców i warzyw dziennie wskaźnik zaostrzeń choroby wynosił 20%, w porównaniu do 40% u osób będących na typowej „zachodniej” diecie, zawierającej średnio jedynie 3 porcje warzyw i owoców.⁣

☑️ Umiarkowana aktywność fizyczna w znaczący sposób podnosi odporność organizmu i obniża częstość infekcji górnych dróg oddechowych. Największe korzyści wynikające ze zwiększenia aktywności fizycznej obserwuje się u osób starszych i dotychczas prowadzących siedzący tryb życia.⁣

☑️ Sen jest znanym czynnikiem wzmacniającym działanie układu immunologicznego. Odpowiedź większości komórek układu odpornościowego jest najintensywniejsza właśnie w nocy.⁣

☑️ Stres zwiększa podatność na infekcje i ryzyko ich cięższego przebiegu, włączając w to wirusowe infekcje górnych dróg oddechowych, których wyższe ryzyko występowania koreluje z wyższym poziomem kortyzolu. ⁣

☑️ Meta-analiza obejmująca 81 badań wskazała na silny związek pomiędzy dobrymi relacjami, a poprawą funkcjonowania układu immunologicznego⁣

Więcej: bit.ly/39Azwgw

___⁣
Dziękujemy dr. Samowi Mangerowi, Prezesowi Australasian Society of Lifestyle Medicine, The GP Show podcast za możliwość przetłumaczenia i udostępnienia artykułu. ⁣

Tłumaczenie: Leszek Majka
Wersja oryginalna: bit.ly/39rNbq7
...

1️⃣ Dbając o właściwy styl życia obniżamy ryzyko infekcji oraz ciężkiego przebiegu zakażenia SARS-CoV-2.⁣

2️⃣ Pandemia COVID-19 nie oznacza, że nagle zniknęły inne choroby, w tym zależne od stylu życia, które nadal stanowią wyzwanie dla systemów ochrony zdrowia na całym świecie.  ⁣
⁣
Czy w czasach pandemii  COVID-19 potrzebujemy Medycyny Stylu Życia bardziej niż kiedykolwiek? ⁣
⁣
Odpowiedzi na to pytanie szukamy w najnowszym artykule na naszym blogu omawiającym wszystkie filary medycyny stylu życia w kontekście ich wpływu na układ immunologiczny.⁣
⁣
☑️ Palenie tytoniu jest najistotniejszym czynnikiem zwiększającym ryzyko ciężkiego przebiegu COVID-19. Ryzyko śmierci jest u osób palących 14 razy wyższe. ⁣
⁣
☑️ U astmatyków, którzy spożywali 7 porcji owoców i warzyw dziennie wskaźnik zaostrzeń choroby wynosił 20%, w porównaniu do 40% u osób będących na typowej „zachodniej” diecie, zawierającej średnio jedynie 3 porcje warzyw i owoców.⁣
⁣
☑️ Umiarkowana aktywność fizyczna w znaczący sposób podnosi odporność organizmu i obniża częstość infekcji górnych dróg oddechowych. Największe korzyści wynikające ze zwiększenia aktywności fizycznej obserwuje się u osób starszych i dotychczas prowadzących siedzący tryb życia.⁣
⁣
☑️ Sen jest znanym czynnikiem wzmacniającym działanie układu immunologicznego. Odpowiedź większości komórek układu odpornościowego jest najintensywniejsza właśnie w nocy.⁣
⁣
☑️ Stres zwiększa podatność na infekcje i ryzyko ich cięższego przebiegu, włączając w to wirusowe infekcje górnych dróg oddechowych, których wyższe ryzyko występowania koreluje z wyższym poziomem kortyzolu. ⁣
⁣
☑️ Meta-analiza obejmująca 81 badań wskazała na silny związek pomiędzy dobrymi relacjami, a poprawą funkcjonowania układu immunologicznego⁣
⁣
Więcej: https://bit.ly/39Azwgw ⁣
⁣
___⁣
Dziękujemy dr. Samowi Mangerowi, Prezesowi Australasian Society of Lifestyle Medicine, The GP Show podcast za możliwość przetłumaczenia i udostępnienia artykułu. ⁣
⁣
Tłumaczenie: Leszek Majka
Wersja oryginalna: https://bit.ly/39rNbq7⁣

Jak wesprzeć funkcjonowanie układu immunologicznego?

Wraz z Longevity Center podsumowaliśmy najważniejsze kroki.
Jutro rozwiniemy je w artykule na naszym blogu.

___
longevity-center.eu/pl/How to support immune function?

In collaboration with Longevity Center, we prepared a summary of the most important steps you can take.
We will dive deeper into the subject tomorrow on our blog.

___
longevity-center.eu/pl/
...

Jak wesprzeć funkcjonowanie układu immunologicznego? 

Wraz z Longevity Center podsumowaliśmy najważniejsze kroki.
Jutro rozwiniemy je w artykule na naszym blogu.

___
https://longevity-center.eu/pl/

Comment on Facebook

Widzieliście Państwo te badania? www.researchsquare.com/article/rs-19560/v1 Co prawda nawet nie zostały poddane procesowi peer review, więc to bardziej ciekawostka 🙂

I nie miej dzieci. Inaczej po tobie 😂

STOSUJ ZIMNY PRYSZNIC - Dlaczego? W jaki sposób podnosi odporność?

Ale jak to zimny prysznic? O.o 🙁

View more comments

Load more

Nasi partnerzy: